2010-09-27

Intervju med Therese Sätterlund eller fru Sätterlund som hon också kallar sig, på sin egen blogg!

Läs vad Therese tänkte när hon gjorde om sina barns rum. Här har vi Alvas Rum.
En prinsessas dröm,ett eget sminkbord..
Blanda flera tapeter i ett..
Jag halkade in till denna tjej på Styleroom och frågade om jag fick göra ett reportage om henne och hur hon tänkte när hon inredde sina barn rum,och så här sa Therese.
BERÄTTA VEM ÄR DU:
Jag heter Therese och är 32 år. Jag har tre barn, tvillinggrabbar på 10 år och en dotter som är 5 år. Jobbar som personlig assistent och fotograf. Funkis 28 är inrett med mycket svart och vitt och med varierande accentfärger. Många loppis/auktionsfynd ger hemmet en peronlig touch :)
VAR HITTAR DU DIN INSPIRATION?
Inspiration hittar jag på i inredningstidningar, bloggar, tv-program osv. Det finns många olika forum där man inspireras, ibland omedvetet.
VAD ÄR DITT BÄSTA INREDNINGS INKÖP?
Mitt bästa köp... Svårt att välja ut en speciell sak, jag har flera favoriter :) Bästa fynd är nog den röda bumlingen jag köpte för 50:-!!
NÄSTA PROJEKT I HEMMET?
Nästa projekt blir nog badrummet på sovrumsplanet. Eller möjligtvis föräldrasovrummet :)
VAD VAR TANKEN OM BARNRUMMEN INNAN DU BÖRJADE,VAD VAR "MÅLET"? När jag funderade på alvas rum så ville jag skapa ett tufft flickrum. Vi har gjort i ordning två rum åt henne i förra huset och de var ganska "gulliga". Denna gången ville jag använda samma bas i övriga huset, svart och vitt men ända göra ett lekfullt rum och det tycker jag att vi lyckades med. Mycket galna mönster kombinerat med lite färgsprakande detaljer :)
I Emils rum är det också samma basfärger, och han valde den möstrade tapeten. Han fick även välja accentfärg och sedan gick jag loss på loppisar på jakt efter lämpliga detaljer :) Det är mycket loppisgrejer på hans rum och det ger det där lilla extra tycker jag. Målet var att skapa ett snyggt, lite tuffare pojkrum där bra förvaring är ett måste. Det skulle även finnas utrymme för dator och läxor.
Här har vi Emils Rum.
Ett tufft modernt och funktionellt rum.
Foton är Thereses egna och du kan se mera av hennes hem på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Arkiv