2010-06-19

Barstolen PAUSE

Barstolen PAUSE blev till när jag gick utbildningen till Inredare i stockholm,i tre månader åkte jag 24 flygningar fram och tillbaka,så ni kan förstå att det blev mer än några minuter att tillbringa på flygplatserna. Vad jag såg att flygplatserna saknade var snygga men även bekväma stolar att bara kunna sitta på under nägra minuters väntan.Så jag började fila lite på en stol,och kom fram till detta.Svanken ska var bekväm,och man ska helst slippa ha benen "dinglandes" i luften.Materialet kan utformas olika,enbart i trä för en enkel stil,eller i skinn för en glamorösare känsla,osv.Själva designen var tänket..flygplats..flygplan.Armstödet påminner om flygplans stolen,medans korset på stols konstruktionen,kan man se i taket på Umeås flygplats. Så här såg första skissen ut..
Sedan har jag fått hjälp av möbel designe´r Johan Landström att utforma själva konstruktionen i ett cad programm,med mått ritning osv.Så här blev resultatet.
Nu är det bara att ta nästa steg,,att göra en prototyp..
Foto:(Tolisinredning/johan Landström konstruktion)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Arkiv