2010-06-29

Olika möbel Desig´n

Här kan ni kika på lite olika möbler, dess utformning och funktion.Vill ni se mera, kolla in http://www.urbanliving.se/ WEDDING STOOL
Heter denna stol och för 3150 kronor kan ni köpa en till någon som ska gifta sig kanske i bröllops present.
Pall i olika färger som går att samman foga med flera.Desig´n Tomas Sandell.
WIRE CHAIR
Stol i rostfritt stål,även vitlackad.Svart rund sittkudde ingår..och den lär man nog behöva annars tror jag inte denna stol blir särskillt skön att sitta i..vad tror du? 4085 Kronor
TIO BORD TRIANGULÄRT
massproductions.Skiva i metall,laminat eller marmor.Underede i lackerat ståltråd.Desig´n Chris Martin.2905 kronor.Gillar utformningen på detta bord,skulle lätt kunna köpa det.
ROYAL PEDANT
Heter denna roliga lampa,kanske inte ger det bästa mysiga skenet,men jag gillar dess minimala och enkla utformning,jag är helt såld på dessa "konstiga" lampor.Arne Jacobsen har designat denna lampa till exlusiva hotell Royal i Köpenhamn.2825kronor.
HARRY
massproductions
Formpressad pall i bok.Designad av Chris Martin. 3305 kronor.Enkel och snygg för att vara en pall,men till det priset...nje.
BARSTOL TIO
Stapelbar barstol i lackerad ståltråd för inom och utomhus bruk.Desig´n Chris Martin. 2780kronor. Min fundering..kan man verkligen sitta bekvämt och framförallt skönt i denna barstol??? jag skulle nog tänka..håller den!!
HIM/HER
casamania
Ja vad kan man säga om denna stol?? shit tänkte jag då jag såg den,läckert..men sedan kom genast nästa fråga,hur sjutton sitter man i den,ska den verkligen passa alla? kul idé,men kanske inte den bekvämaste,eller finaste att ställa 6 stycken runt ett köks bord...
Skulpturala him/her i design av Fabio Novembre är inspirerad av panton chair.Formgjuten i polyethylene efter en kvinno eller mans kropp.Stolen är förutspådd att bli en design klassiker och finnas redan representerad på olika design museum i världen. 2995 kronor.
Foton:lånade från Urbanlivings hemsida.

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och en super frän den vita :)))

    SvaraRadera
  2. Tack (o= kul att du lämnar en kommentar...

    SvaraRadera

Arkiv